
Etnisk mangfold i skolen : det sakkyndige blikket
Joron PihlPihl, Joron 370.117 PIH
Bok Bokmål utgitt 2010
Hylleplass: Ledig
- Hovedbiblioteket, voksen, 2. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (hylleplass: 370.117 PIH)
*0010533647 *003NO-LaBS *00520211108191809.0 *007t *008100624b2010 xx e 0 nob d *009 nam 22002531 *019 $bl *020 $a978-82-15-01598-9$qh$cNkr 329.00 *035 $a(NO-LaBS)1077224(bibid) *0827 $a370.117$25 *090 $c370.117$dPIH *1001 $aPihl, Joron$d1950-$6(NO-LaBS)533647-1$_16090300 *24510$aEtnisk mangfold i skolen$bdet sakkyndige blikket$cJoron Pihl *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bUniversitetsforl$c2010 *300 $a352 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)533647-1 *5058 $aHar bibliografi *5208 $aJoron Pihl tar i denne boken for seg hvordan etnisk mangfold blir håndtert i skolen. Hun retter et kritisk blikk på sakkyndige utredninger av minoritetselever. Hvordan blir elevene diagnostisert? Spørsmålene blir besvart i et historisk og flerkulturelt perspektiv. Boken gir innsyn i hvordan normalitet og avvik blir skapt i en flerkulturell pedagogisk situasjon. Bilder og poesi illustrerer problemstillingene som blir behandlet i boken. Har litteraturliste, forfatter- og emneregister. *65007$aEtniske grupper$9nob$2Bokbasen AS$_26180100 *65007$aPedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_26427200 *690 $aInnvandrerbarn *690 $aMinoriteter *690 $aMinoritetetselever *690 $aSkolen *690 $aSpesialpedagogikk *690 $aUtdanningspolitikk ^