
Tegn-til-tale i barnehage og skole
redigert av Inger Birgitte Torbjørnsen, Randi Neteland, Edit BuggeBok · Flerspråklig · utgitt 2023
·
Hylleplass: 371.91 TEG
Ikke ledig
ca. 2 - 4 uker ventetidLogg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0011020800 *00520230322154201.0 *007ta *008221027t2023||||no# ###e#|||||00|#0#mul|d *00900000cam#a2200000#c#4500 *019 $bl *020 #$a9788215059921$cNkr 379.00$qheftet *035 $a(NO-LaBS)20555405(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150452344 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda *041 $amul$anob$anno *082 $a371.914$qNO-OsBAS$223/nor/20230322 *090 $c371.91$dTEG *24500$aTegn-til-tale i barnehage og skole$credigert av Inger Birgitte Torbjørnsen, Randi Neteland, Edit Bugge *264 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c2023 *300 #$a201 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 #$auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 #$abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)10015191$2bokbas *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)5058093$2bokbas *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)8043163$2bokbas *520 #$aTegn-til-tale er en metode for språkstøtte der man kombinerer talespråk i rolig tempo med tegn til ett eller flere ord i setninga. Tegna er (ofte) henta fra tegnspråk, og tegn som språkstøtte ser ut til å være nyttig for ulike grupper hørende barn. Tegn-til-tale blir brukt i mange barnehager og skoler i dag, særlig i kommunikasjon med barn med forsinka språkutvikling, men også i hele barnegrupper på småbarnsavdelinger eller med barn som har norsk som andre talespråk. Tegn-til-tale i barnehage og skole er en fagfellevurdert, vitenskapelig antologi med mål om å styrke eksisterende praksis med forsking og faglige begrunnelser. Boka har bidrag fra sentrale fagpersoner fra utdanningsinstitusjoner og praksisfeltet, blant annet språkforskere, pedagoger, spesialpedagoger, ei mor og en som selv brukte tegn-til-tale i oppveksten. Boka passer for alle som vil lære mer om god kommunikasjon og inkludering i barnehage og skole. Redaktørene har med seg bidragsyterne Nina Braadland, Gunn Marit Edland, Maria Elofsson. Cathrine Evensen, Mia Johansen, May Britt Nordtveit, Wenche Rognlid, Elin Stampeløkken, Tobba Therkildsen Sudmann, Gunn Irene Suhr, Gro Hege S. Urdal og Arnfinn Muruvik Vonen. *650 7$aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nob$_42137400 *650 7$aSpråkvansker$2bokbas$9nob$_42002000 *650 7$aTalevansker$2bokbas$9nob$_43321900 *7001#$aBugge, Edit$d1983-$0(NO-TrBIB)5058093$4edt$_43322000 *7001#$aNeteland, Randi$d1982-$0(NO-TrBIB)10015191$4edt$_43322100 *7001#$aTorbjørnsen, Inger Birgitte$d1968-$0(NO-TrBIB)8043163$4edt$_43322200 *740 $aTegn til tale i barnehage og skole *8521#$h371.91$iT *85641$asr.bokbasen.io$qimage/jpeg$uhttps://sr.bokbasen.io/coverimage/9788215059921/ORG/jpg$3Omslagsbilde ^